עוצרת נשימה מאת שרית חיים.

"עוצרת נשימה" הוא ספר חדש מאת הוצאת מודן וספרה הראשון של שרית חיים. גילוי נאות: את שרית אני מכירה מאחת הקבוצות בפייסבוק, אך זה לא מנע ממני לגשת לספר בצורה נקייה.

זהו הסיפור של מיקי ויונתן.
מיקי, מורה לספרות בתיכון בת 25, מגלה באמצע יום עבודה שאמה מאושפזת בבית החולים. בבית החולים מיקי פוגשת את יונתן אביב מומחה קרדיולוגיה. טרגדיה שפוקדת את מיקי ומשפחתה משאירה אותה להתמודד עם חובות עצומים. מיקי לא ידעה על החובות, ועל הסכומים שאמה הוציאה כדי לטפל באחיה גלעד, לכן כשיונתן מציע לה הצעה שתפתור את כל בעיותיה אין לה ברירה אלא להסכים. ההצעה מלווה בהרבה דרישות, אך מלווה גם במשיכה מינית של שני הצדדים.
מהו ההסכם? האם הוא יעבוד לאורך זמן? תקראו ותגלו.


אני נהנתי מהספר. רואים שהשקיעו בו זמן בכתיבה, עריכה והגהות. הכתיבה זרמה לי, היא לא הייתה בשפה גבוהה או נמוכה מדי. לא נתקלתי בשגיאות כתיב, עברית או הדפסה.  הספר משלב דרמה, סקס, מתח ואופל. לא הייתי קוראת לו סיפור אהבה רגיל והוא שונה מספרים אחרים שקראתי בז'אנר. אני חייבת להגיד שמאוד אהבתי את הכריכה ושהיא מאוד מושכת.
לרוב אני לא מתחברת לספרים שהעלילה שלהם מתרחשת בארץ, אבל כאן לא הרגשתי שזה מפריע לי וגם אפשר להעתיק את העלילה לכל מקום אחר בעולם וזה עדיין יעבוד.

לדמות של מיקי הצלחתי להתחבר. היא נאמנה למשפחה, היא חזקה ואמיצה, והיא תעשה מה שצריך למען המשפחה. אהבתי את זה שהיא ג'ינג'ית שמעדיפה ללבוש גינס וחולצה מאשר להתגנדר. מה שהיה לי מוזר בדמות זה שבהתחלה היא נראית כמו אחת עם עמוד שדרה ואחת שיודעת לעמוד על שלה, אבל מספיק משפט אחד או מבט אחד להפוך אותה לכנועה וצייתנית, כמעט ברמה של סאבית (ולא מדובר בספר של BDSM).אני מבינה את המניעים שלה להתנהג ככה, אבל היה חסר לי יותר עומק בדמות כדי להבין אותה יותר.

לדמות של יונתן לא התחברתי כל כך. וזה בסדר. יונתן הוא דמות מורכבת ואפלה. עם מיקי הוא מתנהג בצורה אחת ועם משפחתו או חבריו בצורה אחרת. הוא לא אלפא מייל אמיתי כמו שאני אוהבת, אלא יותר גבר מניאק שתלטן, אפל ומתעלל. לפחות ככה אני רואה אותו. יש הרבה דברים שקשורים ליונתן ולעבר שלו כדי שנבין למה הוא ככה. וגם בדמות שלו חסר לי העומק וסיפורי הרקע כדי להבין ולהתחבר אליו.

מההיכרות שלי עם שרית בקבוצות למדתי שהיא מתחברת מאוד לספרי אופל. אני שמחה מאוד שגם בספר שלה היא הכניסה קו עלילה אפל ולא שגרתי. הקסם של העלילה שהיא לא אפלה מדי ושכולם יכולים לקרוא ולמצוא למה להתחבר. הסקס שמופיע בספר הוא לא העיקר אבל הוא גם לא שגרתי. הוא יותר אפל, קשוח ובחלקים מסויימים הוא מאוד מתעלל והרגשתי בקטעים מסויימים שזה אפילו בכפייה.

הספר שווק כספר בודד, אך אני מתחילה להבין שהוא לא כזה. במהלך הספר עולות הרבה שאלות שנשארו פתוחות, והספר מסתיים בסוף פתוח ולא שגרתי. את סוף הספר אהבתי, ואם כל השאלות שעלו היו נסגרות הייתי מסיימת אותו בתחושה של וואו ענקי, ולכן הבעיה שלי היא לא עם סוף הספר אלא עם כל השאלות שנשארו פתוחות. אני מאמינה שהשאלות האלו היו גורמות לי להבין ולהתחבר לדמויות בצורה הרבה יותר טובה.

קשה לי לדרג את הספר באופן מוחלט כי מצד אחד נהנתי, וסיימתי את הספר בתוך פחות מיומיים אבל מצד שני נשארתי עם הרבה שאלות ללא מענה, לכן הדירוג שלי הוא כזה:
אם הספר הזה הוא באמת ספר בודד ללא המשכים או הסברים הוא מקבל אצלי 3.5 כוכבים (בגלל כל השאלות הפתוחות).
אם לספר יצאו המשכים והוא רק הראשון בדואט/טרילוגיה/סדרה הוא מקבל אצלי 4-4.5 כוכבים.



תגובות

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דואט ההונאה: לרדוף אחר הדרקון (1), לחסל את הדרקון (2) מאת טי. קיי. לי

סאבית מאת טרה סו מי

It Ends with Us by Colleen Hoover