החיים אחריך מאת ג'וגו מויס

לפני כשנה קראתי את הספר "ללכת בדרכך", שהוא הספר המקדים לספר הזה, ומאוד מאוד אהבתי והתרגשתי ממנו. חשבתי שהוא ספר מיוחד. כשהסופרת פרסמה שהיא הולכת להוציא ספר המשך שמחתי מאוד, וקיוויתי שהוא יהיה מעולה לא פחות מהראשון. את הספר הזה קיבלתי לסיקור דרך "הקוראים המשפיעים של ידיעות אחרונות לשנת 2016".
למי שלא קרא את הספר הראשון אני לא ממליצה לקרוא את הספר הזה, כי יש קשר בניהם ויהרסו לו הרבה דברים.

הספר הזה מביא לנו את סיפורה של לואיזה, אחרי המוות של ויל.
לאחר שוויל נפטר, הוא משאיר ללואיזה משימה אחת, לחיות את החיים שלה במלואם, ובמשך תקופה היא מנסה לעשות זאת. היא מטיילת קצת בעולם, בכסף שקיבלה לאחר מותו קונה דירה בלונדון, וכעת עובדת כברמנית בפאב בנמל התעופה, אך הגעגועים והאהבה שלה אליו לא נעלמו. לילה אחד כשהיא משתכרת בביתה, היא נופלת מהגג בביתה, אך בדרך נס שורדת. לאחר שהיה בבית החולים ושהיה נוספת בבית הוריה היא מנסה לחזור לחיים שלה ואף הולכת למפגשי תמיכה לאנשים שאיבדו את היקרים להם. בסוף אחד המפגשים היא פוגשת בסאם, הפראמדיק שהציל את חייה, ומשם מתחיל להתפתח לו קשר בין השניים.
ביום אחד מופיעה בחייה של לו דמות שלא חשבה שאי פעם תפגוש: לילי, ביתו בת ה16 של וויל, שאף אחד לא ידע על קיומה. לילי היא ילדה מתוסכלת ומתוסבכת שכל חייה חשבה שאביה לא רצה אותה, ושאמה ומשפחתה החורגת לא מבינים אותה, והיא פשוט נכנסת לחייה של לו ומסרבת לעזוב. לו שמרגישה שהיא חייבת לעזור ללילי לזכר וויל מנסה לעשות כל שביכולתה, אך לא תמיד הכל הולך חלק.
בזמן שלו מנסה להתמודד עם לילי, היא מנסה להתמודד עם רגשותיה לסאם, ועם הביקורת המשפחתית הבלתי פוסקת, וכשכבר נראה שהכל מצליח להסתדר החיים מפתיעים שוב.
מה המסע שלו עוברת? איך הכל יגמר? תקראו ותגלו.


את הספר הזה לקח לי יומיים לקרוא. אני חושבת שהוא כתוב בצורה מעולה, הכתיבה רהוטה, ממכרת וסוחפת, ולא נתקלתי בשגיאות הדפסה או כתיב. כמעט כל הספר מסופר מנקודת מבטה של לו, ורק פרק אחד קטן מסופר מנקודת המבט של לילי.

בניגוד לספר הקודם שמההתחלה היה עם נימה מלנכולית והכיוון שלו היה ידוע מראש, עם הספר הזה לא ידעתי לאן הוא יקח אותי. מאוד נהנתי ממנו ואני חושבת שהוא ספר מעולה, אבל אני מודה התאכזבתי ממנו. הספר הקודם היה מאוד מרגש וסוחף, אבל הספר הזה לא מצליח להשתוות לו או לגרום לי להתרגש כמו בראשון. אני אוהבת בספרים שלי רגש חזק, אהבה בלתי אפשרית, הומור, טוויסטים, ציניות ועוד...בספר הזה היו נגיעות מחלק מהדברים אבל לא מספיק בשביל לתפוס אותי חזק או בשביל לרגש אותי מאוד.

את הדמות של לו אהבתי. היא רגישה, נאמנה, עצמאית ומנסה להיות חזקה ולעשות תמיד את מה שהכי טוב לאחרים. אבל היו מקומות בספר שרציתי לתת לה סטירה, להגיד לה להתאפס על עצמה ועל החיים שלה ולהתחיל לחיות קצת ולחשוב גם על עצמה לשם שינוי.

המוות של וויל, והגבר שהיה ממשיך ללוות אותנו לאורך כל הספר הזה, דבר שאהבתי במידה מסויימת כי זה גם הזכיר למה כל כך נהנתי מהספר הקודם, וגם כי נתן עוד נפח לדמות של וויל, אבל היו מקומות שזה היה יותר מדי וקצת הכביד על הסיפור.

אני חושבת שהדמות שהכי אהבתי בספר היא לילי. היא ילדה בת 16 שכל חייה גדלה בתחושה שאביה ומשפחתו לא רצו אותה, ושאמה לא אוהבת אותה, אז היא מורדת. היא מעשנת, שותה, לוקחת סמים, גונבת ועוד...אבל היא בסף הכל רוצה לאהוב ושיאהבו אותה. לילי מכניסה צבע לספר הזה, קצת ציניות, קצת הומור ובעיקר מכניסה חיים.

גם הדמות של סאם לוקחת חלק לא מבוטל בספר. אנחנו לומדים על סאם שהוא פרמדיק, שאיבד את אחותו למחלת הסרטן, שהוא נאמן ואמיץ...אבל יש הרבה דברים שאנחנו לא יודעים עליו, דברים שקיוויתי לגלות אך בסוף לא נכתבו.

הספר נגמר בסוף שהוא דיי פתוח, שגורם לי להאמין, ואולי גם קצת לקוות שיהיה המשך לסיפורה של לו, ואולי גם לדמויות המשנה של סאם ולילי.

כמו שאמרתי אני נהנתי מהספר, הוא כתוב בצורה מעולה, אך הוא לא מרגש או ממכר כמו הספר הראשון. אני נותנת לו 4 כוכבים.





את הספר ניתן לרכוש מודפס או אלקטרוני.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דואט ההונאה: לרדוף אחר הדרקון (1), לחסל את הדרקון (2) מאת טי. קיי. לי

סאבית מאת טרה סו מי

It Ends with Us by Colleen Hoover