בין שני עולמות מאת ליליאן סלמה נחום

על הספר הזה שמעתי דברים טובים וגם קצת פחות, וכשחברה סיפרה שהיא מאוד נהנתה נכנסתי לקרוא את התקציר והסיפור נשמע לי מאוד מעניין. את הספר קיבלתי לסיקור דרך מועדון סלונה והנה מה שחשבתי עליו.


"בין שני עולמות" מביא את הסיפור של לין ולוקאס.
לין, בחורה בת עשרים, גדלה בבית דתי, וכל חייה צייתה לאביה הקפדן. היא הבת היחידה ויש לה עוד 7 אחים, ותמיד נחשבה לתינוקת של אביה. כעת שלין בת עשרים אביה רוצה לחתן אותה, ולאחר שדחתה מספר ניסיונות שידוך בארץ הוא שולח אותה לדודתה בלוס אנגלס.
לין היא בת להורים מהגרים, ולכן יש לה אזרחות אמריקאית וספרדית, והיא גם דוברת את שתי השפות הנ"ל.
לין נוחתת בניו - יורק כדי לתפוס טיסת המשך ללוס אנגלס, אך בשל סופת שלגים הטיסה מתעכבת. לין רואה זאת סימן משמיים ומחליטה לא לטוס ללוס אנגלס אלא לחפש את בת דודתה דניאלה ולהישאר איתה קצת.
כשלין מוצאת את דניאלה, שנטשה את הדת ממזמן, היא מופתעת ממעשיה, ולא יודעת לאן תוכל ללכת עד שאישה אחת  בשם מגי מוצאת אותה ונותנת לה מקום לגור.
לין לאט לאט מנסה למצוא את עצמה ואת מקומה, ובעזרת מגי היא מוצאת עבודה ואפילו אוכל כשר. כשלין מגלה שלוקאס בנה של מגי בכלא היא מציעה ללכת לבקר אותו במקומה כי מגי אינה יכולה להיכנס לכלא.
הפגישה הראשונה בין לין ללוקאס מפחידה את לין. לוקאס הוא גבר גבוה עם מבט מאיים. הוא חבר כנופיה ולין בכל חייה לא חלמה שדברים כאלה קיימים במציאות.
כשלוקאס משתחרר מהכלא, הוא לא מפסיק לרדוף אחרי לין, ולמרות שהיא מנסה לשכנע את עצמה שבגלל שהוא נוצרי ועבריין היא בחיים לא תהיה איתו, היא לא מצליחה להתעלם מהמשיכה המינית בניהם ובסוף אף נופלת בקסמיו. אך לא הכל נשאר רגוע. רוצים לדעת מה יקרה עם זוג ההפכים הזה? תקראו ותגלו.



אני אהבתי את העלילה של הספר. אני חושבת שהשם מאוד מתאים לדמויות ולעלילה, כי לוקאס ולין באמת הגיעו מעולמות שונים, והם עדיין מוצאים את המקום שלהם בין שני העולמות הללו. אני מאמינה שספר צריך לעורר בך רגשות כלשהם כשקוראים אותו לטוב ולרע, והספר הזה בהחלט עורר רגשות משני הצדדים.
אהבתי את הכתיבה בספר, היא הייתה קלילה וזורמת ולא נתקלתי בשגיאות, אך חשבתי שהספר זקוק לעוד עריכה. לדעתי הספר ארוך מדי ויש יותר מדי קטעים שחזרו על עצמם או לא תרמו לעלילה יותר מדי. במהלך הספר הוכנסו ביטויים בספרדית. אין לי בעיה עם זה, אבל יש לי בעיה עם חוסר אחידות או עם יותר מדי חזרות, לדעתי אחרי הפעם הראשונה כמו עם הכינוי שלה אפשר היה להשאיר את זה בעברית, וגם היו משפטים שלדעתי היו פשוט צריכים מההתחלה להיות בעברית כמו "אני אוהבת אותך" ו "את שלי" וכו... כן המשפטים והכינויים בספרדית הוסיפו עניין, אך אפשר היה טיפה לצמצם כמות כי בשלב מסויים זה הרגיש לי קצת מעיק מדי.גם היו - יו בין לוקאס ולין שנפרדים וחוזרים שוב ושוב היה קצת יותר מדי.
בהתחלה מאוד אהבתי את הדמות של לין, אבל כשהיא התחילה להתנהג קצת כמו "האישה המוכה", להגן על לוקאס ולחזור אליו פעם אחר פעם אחרי כל מה שהוא עשה לה פשוט רציתי לתת לה סטירה. אבל בקטעים שהיא עמדה על שלה, ניסתה לשמור על המסורת אפילו שקשה לה, ואפילו התמודדה ראש בראש עם המשפחה שלה שניסתה רק להחליש אותה, אז אהבתי ועודדתי אותה. כי היא סוף סוף החליטה לעמוד על שלה ולהילחם על החלומות שלה.
את הדמות של לוקאס פחות אהבתי. נכון החיים שלו קשים, אך הוא בחר בדרך הקלה של להיכנס לכנופייה ולחיי פשע. הוא גבר אלים, עם פיוז קצר. אבל מצד שני הוא נאמן, וכשהוא רוצה משהו הוא ישיג את זה.
אני חייבת לציין שהיה דבר שרץ לי בראש לאורך כל הספר. לא הבנתי למה כשלין הגיעה לניו יורק וראתה שדניאלה לא רוצה אותה שם היא לא לקחה את הכסף שיש לה וטסה לסבתה בספרד. הרי היא תמיד עודדה אותה להילחם על החלומות שלה והיא גם בחיים לא הייתה מגרשת אותה.
את הדמויות של מגי,ג'ס, דון מריו אלכס ועוד מאוד אהבתי כי הם הראו שגם כשהחיים קשים אפשר למצוא עוד דרך, וגם אם אתה בכנופייה לא אומר שאתה בן אדם רע, ושבכל מקום אפשר למצוא אנשים טובים שיעזרו לך אפילו כשהמשפחה שלך לא שם בשבילך.
הספר הזה שילב טוב דרמה, מתח ורומנטיקה. הוא לא גדוש בסקס וגם לא אלים מדי. הכל במינון הנכון.

  

בסופו של דבר אני אהבתי את הספר, הוא ריתק אותי והיה לי קצת קשה לעזוב אותו ואני כן ממליצה עליו, אך קחו בחשבון שיש שם קטעים לא קלים ואולי לא כולם יתחברו.
אצלי הוא מקבל 4 כוכבים

   

                                                



את הספר ניתן לרכוש מודפס ואלקטרוני דרך אינדיבוק וגם ישירות דרך הסופרת
לרכישה: http://goo.gl/QR9bZE

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דואט ההונאה: לרדוף אחר הדרקון (1), לחסל את הדרקון (2) מאת טי. קיי. לי

סאבית מאת טרה סו מי

It Ends with Us by Colleen Hoover