תבונה ורגישות מאת ג'ין אוסטן

ג'ין אוסטן מבחינתי היא המלכה האם של הז'אנר הרומנטי. היא כתבה לא מעט ספרים בניהם: "גאווה ודעה קדומה" (שהוא האהוב עלי מהספרים שלה), "השפעה", "אמה" ועוד...
לפני מספר חודשים יצא בתרגום מחודש ע"י הוצאת סנדיק ספרים הספר "תבונה ורגישות" שהוא הרומן הראשון שלה והחלטתי שאני חייבת לקרוא.
אז לקחו לי כמה חודשים להתפנות אליו, אבל מהרגע שהתחלתי ונכנסתי לספר לא יכולתי לעזוב אותו.

הספר מתמקד בסיפור של שתי אחיות צעירות אלינור ומריאן דשווד. שתי האחיות מאוד שונות זו מזו. האחת יותר שקולה, נבונה ומסוגרת והשנייה יותר פזיזה רגשנית ופתוחה.
לאחר מות אביהן הן נאלצות לעבור עם אמן ואחותן הקטנה לעיר אחרת, שם הן פוגשות מכרים חדשים.
אלינור המאוהבת באדוארד פררז נאלצת להיפרד ממנו ולטמון את רגשותיה ולהתנהג בהגיון וקור רוח עם המציאות החדשה שנחתה עליהן, בעוד מריאן זוכה להתאהב ולהתנהג בזלזול לכל הסובבים אותה.
למרות שנראה שהדברים עומדים להסתדר בשביל שתי האחיות ושיום חתונתן הולך ומתקרב דברים משתנים בפתאומיות .
רוצות לגלות איך הכל נגמר? תקראו ותגלו.

התרגום המחודש של הספר הזה הוא פשוט מעולה. למרות השפה הגבוה והישנה שבה נכתב הספר במקור, התרגום כאן הוא קריא ברור, וללא שגיאות. בנוסף בסוף הספר מצורפת אחרית דבר שנכתבה ע"י ד"ר מרי ברואר ששופכת אור על התקופה ועל הכתיבה.
אני מאוד אוהבת את הספרים של ג'יון אוסטן. למרות שנכתבו לפני יותר מ200 שנה, ניתן לפגוש חלק מהדמויות בספר הזה בצורה זו או אחרת גם היום. במיוחד את הדמויות גסות הרוח או קלות הדעת, שלא לומר טיפשות.
זו תקופה שאישה נמדדת לפי יופייה, ייחוסה וכספה. אישה שקוראת נחשבת פחות מאישה היודעת לנגן או לרקום, והמשימה הכי חשובה של כל נערה צעירה היא למצוא חתן בעל ממון ולהקים בית. קל מאוד להיכנס לעולם שג'ין אוסטן כתבה ופשוט להרגיש ולחשוב על דברים בצורה אחרת.
מאוד אהבתי לראות את יחסי המעמדות שמתוארים בספר , ובמיוחד את ההבדל בגישות בין שני הצדדים. העשירים מתוארים יותר כיהירים, גסי רוח, טיפשים ונקמנים. בעוד שהשכבות החלשות יותר מתוארות יותר מתורבתות.
זה ספר על נשים שלמרות סבלן הגדול מוצאות דרך להמשיך הלאה בחייהן, הן מוצאות אהבה חדשה ולומדות דבר מה אחת על השניה.

אני ממליצה על הספר בחום והוא קיבלת אצלי 5 כוכבים

 




את הספר ניתן לרכוש מודפס או דיגיטלי דרך אינדיבוק

לרכישת הספר:
http://indiebook.co.il/shop/%D7%92%D7%99%D7%9F-%D7%90%D7%95%D7%A1%D7%98%D7%9F/%D7%AA%D7%91%D7%95%D7%A0%D7%94-%D7%95%D7%A8%D7%92%D7%99%D7%A9%D7%95%D7%AA/

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דואט ההונאה: לרדוף אחר הדרקון (1), לחסל את הדרקון (2) מאת טי. קיי. לי

סאבית מאת טרה סו מי

It Ends with Us by Colleen Hoover