אחיות כמעט מאת מאירה אלטר

לפני מספר חודשים, כשהספר רק יצא הוא נמכר למספר שעות בחינם דרך אינדיבוק. החלטתי לקנות אותו, אבל בגלל שבאותה תקופה קראתי דברים אחרים כל הזמן דחיתי את הספר. עד שלפני יומיים החלטתי שהגיע הזמן לקרוא אותו.
הספר הוא רומן ישראלי חדש שמביא לחיים את היצר הטבעי ביותר והישן ביותר - להביא ילדים לעולם.

נגה ואורנה הן חברות מגיל 16, ומאז הן צמודות ממש כמו אחיות. בעוד שנגה התברכה בבעל ו3 בנים קטנים, אורנה ובעלה אלון אינם מצליחים להיכנס להריון.
אורנה שעברה לאורך המון שנים מספר טיפולים, הפריות והפלות משתוקקת להביא לעולם ילד או ילדה משלה וכשנגה מציעה לשמש לה ולבעלה כפונדקאית הם רואים את האור בקצה המנהרה.
אבל הדברים לא הולכים כל כך חלק ופשוט. מול הרצון לעזור לחברתה הטובה להביא ילד לעולם יש דברים הבאים להכשיל: ביורוקרטיה מסובכת,הסברים לילדים,למשפחה ולחברים הקרובים,לחצים משפחתיים, בעיות בעבודה וזכרונות מן העבר. אך כל זה לא עוצר אותם ויחד עם בעלה יובל יוצאת נגה למסע החשוב בחייה ועוזרת לחברתה להביא ילדים לעולם.
למרות שכבר עברה 3 הריונות, ההריון הזה לא הולך בדיוק כפי שחלמה עליו, ומיום ליום הקשר של נוגע והעובר שברחמה מתחזק, דבר שמתחיל להטריד את כל הסובבים. לאט לאט החיים של נגה מתחילים להסתבך והיא אינה יודעת איך לפתור את הכל.
סקרניות לדעת איך הכל נגמר? תקראו ותגלו.

הספר הזה הוא רומן טוב, העלילה מרתקת והדמויות כתובות טוב. הכתיבה ברמה טובה, אך יש בו מעט שגיאות כתיב (חוץ משגיאות הדיבור של הילד הקטן). למרות שנהנתי ממנו היה חסר לי טיפה יותר עומק בדמויות ובדיאלוגים בניהם.
גם מי שהיא לא אמא יכולה להתחבר בקלות לרגשות שעוברים על נגה בכל הספר. השילוב בין המשפחה, הקריירה והילדים מתוארים בצורה כזאת שניתן להרגיש כל מה שעובר עליה. מהעייפות לשמחה ולדאגה.
את הדמויות של הילדים של נגה אהבתי מאוד.למרות שהתפיסה של רוב האנשים היא שילדים קטנים לא מבינים כלום פה הם מתוארים כמאוד רגישים, עם שאלות נבונות ומרגשות, וכמובן שבשאר הזמן הם מתנהגים כמו 3 ילדים קטנים ונורמלים.
הרצון של אורנה ואלון להביא ילד לאוויר העולם הוא הרצון הכי עתיק בטבע, הוא מובא פה לידי ביטוי בצורה מאוד כנה, משכנעת ומרגשת.
כמו בכל דבר בחיים גם בנישואים של נגה ויובל יש עליות ומורדות, קשיים עם החמות ועם שאר המשפחה. צורת ההתמודדות שלהם עם הדברים לעיתים נראתה לי הגיונית ולעיתים מוגזמת. אבל בסופו של דבר אלו החיים.
בסופו של דבר אני מאוד נהנתי מהספר. אני חושבת שהוא רומן טוב ומרתק ומרגש.
הספר אצלי מקבל 4 כוכבים ואני ממליצה עליו בחום. ניתן לרכוש אותו כדיגיטלי וכמודפס

לרכישת הספר: http://indiebook.co.il/shop/%d7%a2%d7%99%d7%95%d7%9f/%d7%90%d7%97%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%9b%d7%9e%d7%a2%d7%98/

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דואט ההונאה: לרדוף אחר הדרקון (1), לחסל את הדרקון (2) מאת טי. קיי. לי

סאבית מאת טרה סו מי

It Ends with Us by Colleen Hoover