תעתוע אפל מאת דנה מויסון

אני מאוד אוהבת ספרי מתח, אז כשראיתי שיש ישראלי חדש יחסית (הוא יצא בשנת 2012) והוא מתוייג כרומן מתח שמחתי ורציתי לקרוא. רק כמה חבל ששכחו להכניס בו טיפה מתח ומיסתורין.

עלילת הספר מתרחשת בניו - יורק. שרון, בלשית במחקת רצח מנסה לתפוס רוצח סדרתי שחוטף ורוצח באכזריות נשים יפות.
למרות חקירת הרצח המתרחשת ולמרות שהשוטרים מתקרבים לתפיסתו, הרוצח מתכנן את הרצח הבא והאחרון שלו. רצח שיביא אותו לסגירת מעל ולנקמה המושלמת.
באותו הזמן, באתר צילומים נידח, דוגמנית צמרת והצלם הצעיר מגלים אחד את השני ואת אהבתם זה לזו.
מה הקשר בין כל הדברים תקראו כדי לגלות.


כמו שאמרתי קודם הספר הזה הוא ספר מתח אבל יש לי הרבה בעיות עם הספר הזה.
הדבר הראשון והעיקרי שהפריע לי בספר זה שלמרות שהוא מתוייג כספר מתח אין בו שום מתח. בפרק הראשון או השני אנו מגלים כבר מי הרוצח ואת מי הוא רוצה לרצוח. הניסיון להכניס טוייסטים לעלילה מועטים, צפויים מראש ולא מובילים לשום ציפיה או מיסתורין.
במהלך הספר יש יותר מדי דמויות "מדברות". יש קפיצות רבות בין מי שמספר את הסיפור, כמעט כל דמות מקבלת במה ולפעמים באותה פסקה יש מעבר ביניהם בלי רווח או החלפת פסקה. הדבר הזה מאוד מוציא מריכוז, מיותר ובעיקר מבלבל.
אם רק הדמויות הראשיות היו מקבלות במה הדבר היה נשמע יותר טוב.
עוד דבר שהפריע לי זה שאנחנו לא יודעים את הגילאים של הדמויות. מדובר רבות על הפרש הגילאים בין הדוגמנית לצלם אבל בשום מקום לא נאמר בת כמה היא או בן כמה הוא, מה הפרש הגילאים בניהם ולמה זה בעייתי.
היו הרבה דברים לא הגיוניים בעלילה. כמו זה ששרון הבלשית, נורתה מטווח קצר, כמעט מתה אבל מסוגלת לעבור נסיעה ארוכה וטיסה עוד יותר ארוכה בקושי יומיים אחרי.

לעלילה יש בסיס טוב, הכתיבה לא רעה אבל הביצוע הסופי לא טוב. ולומר את האמת לא נהנתי מהספר הזה

אני מאמינה שכל אחד יעשה את ההחלטה שלו אם לקרוא או לא אבל אם תשאלו אותי אני אומרת תוותרו ותעברו לספר הבא ברשימה. הספר הזה קיבל אצלי 2.5 כוכבים

 
 
 את הספר ניתן לקרוא כאלקטרוני וכמודפס
לרכישת הספר: http://mendele.co.il/?wpsc-product=taatuaafel

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דואט ההונאה: לרדוף אחר הדרקון (1), לחסל את הדרקון (2) מאת טי. קיי. לי

סאבית מאת טרה סו מי

It Ends with Us by Colleen Hoover